29 Şubat 2008 Cuma

BİR DAVET & KAKAOLU VE FINDIKLI KURABİYE

Geçen hafta pazar günü eşimin arkadaşına yemeğe davetliydik. Sevgili Fatoş bize küçük bebişi Arda'ya rağmen harika bir sofra hazırlamıştı. Fatoş'cum herşey o kadar güzeldi ki söyleyecek söz bulamıyorum :)

Sofrada neler mi vardı ; ezogelin çorbası,piyaz,makarna salatası,kırmızı lahana salatası,yeşil salata,çiğ köfte,içli köfte ve aşağıda resmini gördüğünüz harika balık (Doğan ellerine sağlık)

Daha bitmedi tatlı olarak da ; Erzurum yöresine özgü kadayıf dolması vardı.

Bende giderken elim boş gitmek istemedim ve Lezzet Dergisinin Ocak 2008 sayısıyla birlikte hediye verdiği Güzel Şeyler kitabından ikinci tarifimi denedim (daha önce damla çikolatalı ve vişneli kurabiyeyi denemiştim) Gerçekten nefis bir kurabiye oldu özellikle Fatoş bayıldı :)


- 250 gr tereyağı (ben Hüner marka margarin kullanadım)
- 2 yumurta
- 3 çorba kaşığı ılık süt
- 4 su bardağı un
- 1 su bardağı toz şeker
- 1 paket kabartma tozu
- 3 çorba kaşığı kakao
- 100 gr bütün fındık

Margarini eritip ılınmasını bekleyin. Yağ ılınınca fındık hariç bütün malzemeyi iyice yoğurun. Hamurdan ceviz iriliğinde parçalar alıp elinizde hafifçe yassılaştırın. Ortalarına 1-2 fındık koyup elinizde yuvarlayın. Üzerlerine hafifçe bastırıp yassılaştırdıktan sonra yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Önceden 180 dereceye ısıtılmış fırında yaklaşık 20-25 dakika pişirin.
Afiyet olsun...