21 Mart 2008 Cuma

MUZLU TATLI

Artık bıktım akşam karanlık resimler çekmekten. Sabah çekme gibi bir imkanımda olmuyor çünkü ben evden çıkarken hava hala karanlık oluyor :(
Neyse, bu tatlı çok pratik ve bir o kadar da lezzetli bir tatlı. Hemen 10 dakika da hazırlayabilirsiniz. Ben tarifini Sofra Dergisi 2006 Ekim sayısından almıştım.
Tarif 3 kişiliktir.

* 3 muz
* 2 elma
* 1 tatlı kaşığı limon suyu
* 2 çorba kaşığı krema
* 4 çorba kaşığı bal (ben bir dahakine 3 çorba kaşığı koyacağım)
* 2 çorba kaşığı hindistan cevizi
* Süsleme için toz veya file fıstık

Muzu küp şeklinde doğrayın. Elmaları rendeleyip limon suyu ile karıştırın. Ayrı bir kasede krema ve balı karıştırın. Kuplara sırayla muz - elma ve ballı karışımdan koyun. En üste tekrar muz gelecek şekilde işlemi tekrarlayın. Muzların üzerine ballı karışımdan döküp hindistan cevizi ve fıstıkla süsleyin. Buzdolabında en az 1 saat dinlendirdikten sonra servis yapın.
Afiyet olsun.

Bu arada sizlerinde başına geliyormu bilmiyorum ama benim başıma son zamanlarda çok sık gelmeye başladı. Annem,eşim ve bazı eş dost beni pastane gibi görmeye başladı. Ben herşeyi yapabilirmişim ve herşey elimin altında hazır bulunurmuş gibi davranıyorlar.Benim oturduğum yerde her cumartesi semt pazarı kuruluyor. Annemlede yakın oturduğumuz için bazen buluşuyoruz pazarda. Geçen haftada buluştuk annem,oğlum ve ben. Oğlum pazarda satılan pamuk şekerinden istedi bende almadım. Annemle oğlum arasında geçen konuşma ise aynen şöyle ;

Toprak : Anane annem bana pamuk şeker almadı....
Annem : Almasın oğlum zaten bunlar hiç güzel değil.
Toprak : Ama istiyorummmmmmm
Annem : Tamam annen eve gidince sana daha güzel pamuk şekeri yapar.
Ben : Anne ben pamuk şeker yapamam,söyleme çocuğa.
Annem: Neden yaparsın ne var.
Toprak: Anne eve gidince hemen yapalımmm
Ben : ??????

Eşim bir arkadaşıyla msn de konuşuyor aynen aktarıyorum. (not: arkadaşı bize 5 dk uzaklıkta oturuyor)
Eşim : Hadi bize gelsene , çay içelim.
Serdar : Çayın yanında ne var (beni pastane zanneden biri daha)
Eşim : Esra çayın yanında ne var ?
Ben : Hiçbir şey yok...
Eşim : Birşey yokmuş ama Esra sen gelene kadar kek,kurabiye falan yapar.
Ben : Ya 5 dk da nasıl yapayım.
Eşim : Yaparsın canım ne var.
Ben : ??????

İşte böyle sizede oluyormu böyle şeyler ?