5 Aralık 2007 Çarşamba

BADEMLİ KEK

Yine ara verdim farkındayım.Ama çok istememe rağmen ilgilenemedim blogumla. İş yerindeki yoğunluk, yıl sonu hesapları,oğlumun yaklaşan doğumgünü,yaklaşan kurban bayramı ve tabii yeni yıl.Unutmadan bir de sevgili Burçin'in mutlaka katılmak istediğim etkinliği.Çok işim var çok :) Bu keki geçen cumartesi günü Toprak öğlen uykusundayken yaptım.Çok pratik ve çok lezzetli.Malzeme listesi uzun,yapım aşaması yorucu gibi gözüksede öyle değil.Gerçekten :) Tarif hem gr olarak hemde bardak-kaşık ölçüsüyle verilmiş.Ben gr olan ölçüleri kullandım.Bu şekilde yapılan tariflerin daha başarılı olduğunu düşünüyorum.Çünkü herkesin evindeki bardak-kaşık vs. farklı. Yine de her iki türlüsünüde yazıyorum denemek isteyenler için.
Tarif Dr.Oetker'in vermiş olduğu küçük bir kitapçıktan. Kitap küçük ama denemeyi düşündüğüm bir kaç tarif daha var içinde.

Bademli Karışım
55 gr un (1 çay bardağı)
50 gr toz şeker (3-4 yemek kaşığı)
1 paket Dr.Oetker premium vanilya
60 gr iri kıyılmış badem (1 çay bardağı) - ben file badem kullandım
50 gr tereyağ veya margarin
Hamur
50 gr tereyağ veya margarin
4 yumurta
120 gr toz şeker
1 paket Dr.Oetker vanilya
1 tutam tuz
150 gr un (1 su bardağı+1 çorba kaşığı tepeleme)
3 çay kaşığı Dr.Oetker kabartma tozu
60 gr iri kıyılmış badem (1 çay bardağı)
Üzeri için
2-3 yemek kaşığı pudra şekeri

Bademli karışımı hazırlamak için; unu eleyin.Toz şeker,premium vanilya ve bademlerle karıştırın. Margarini eritip bademli karışıma ekleyin.İyice karıştırın ve soğumaya bırakın.
Hamuru hazırlamak için; margarini eritin ve oda sıcaklığına gelene kadar bekletin.Yumurtaları mikserle 1 dk. çırpın.Toz şeker,vanilya ve tuzu ekleyip 1 dk. daha çırpın. Un ve kabartma tozunu karıştırıp eleyerek karışıma ilave edin 2 dk. daha çırpın. En son erimiş margarin ve bademleri ekleyip 1 dk. çırpın. 26 cm çapında yağlanmış kalıba yayın ve üzerini düzeltin. Hazırlamış olduğunuz bademli karışımı hamurun üzerine yayın ve 160 derece önceden ısıtılmış fırında pişirin. Fırından çıkınca soğutup pudra şekeri eleyerek servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...