7 Ocak 2008 Pazartesi

DAMLA ÇİKOLATALI VE VİŞNELİ KURABİYE

Herkese merhaba. Buradan ayrı kalmayı hiç istememe rağmen geçen hafta salı gününden beri hastaydım. Yılbaşı akşamı dışarıdan söylediğimiz pizzadan ne yazık ki zehirlendim :(
Günler süren serum ve ilaç tedavisinden sonra nihayet burada ve işimin başındayım. Şöyle bir baktım kimler neler yapmış diye :) Ne çok değişiklik yapmış herkes ben burda yokken. Aman arkadaşlar sağlığınıza dikkat edin lütfen. Bizim pizza aldığımız yer oldukça ünlü bir yer olmasına rağmen başıma bu geldi.
Bu kurabiyeleri oğlumun evimizdeki doğumgünü partisi için hazırlamıştım. İlk kez denedim. Fırından çıkar çıkmaz tadına baktım ve hiç beğenmedim. Tam o sırada Nilgün aradı hatta onada kurabiyeleri hiç sevmediğimi söyledim. Nilgün'de bana bekle soğusun iyice diye telkinde bulundu. Ama ertesi gün inanın geriye bir tane bile kalmadı ve resmen kapışıldı bu kurabiyeler :)
Tarif Lezzet Dergisi Ocak /2008 sayısının hediye ettiği küçük kitapçıktan.

* 125 gr tereyağı - oda ısısında
* 1 su bardağı esmer şeker
* 3 çorba kaşığı toz şeker
* 1 yumurta
* 1 paket vanilya
* 1+3/4 su bardağı un
* Yarım paket kabartma tozu
* Yarım tatlı kaşığı tuz
* 1 çay kaşığı granül kahve
* 1 su bardağı damla çikolata
* 1 kase dondurulmuş vişne

Öncelikle tereyağı ve şekerleri krema kıvamına gelene kadar karıştırın. Yumurta ve vanilyayı ekleyip 30 saniye daha karıştırın. Vişnelerin suyunu süzüp zar şeklinde doğrayın ve kağıt havlu üzerine alın. Un,kabartma tozu,granül kahve ve tuzu bir kapta karıştırın. Yağlı karışıma ekleyip düşük hızda 15 saniye kadar karıştırın. Damla çikolata ve vişneleride ekleyip tahta kaşıkla karıştırın. Yağlı kağıt üzerine kaşık yardımıyla birbirinden uzak şekilde kurabiyelerinizi koyun ve üzerini düzleyin. Önceden 150 dereceye ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişirin.
* Oldukça cıvık bir hamur olacak,endişelenmeyin.
* Biribirine uzak koyun dedim çünkü pişerken yayılıyor.
* Mutlaka soğuduktan sonra tadına bakın :)
Afiyet olsun...