5 Kasım 2007 Pazartesi

TARÇINLI CEVİZLİ KEK

Bana göre kısacık bir haftasonundan sonra yeniden pazartesi :( Bir çok kişi gibi bende sevmiyorum pazartesileri. Zaten hava da soğuk,yağmurlu.Sabah işe gelirken arabanın kaloriferinden mayıştım uykum geldi. Sonra arabadan inipte binaya girene kadar dondum.Şirket buz gibi :( Halbuki şimdi evimde olsam sıcacık ne güzel,demlerdim çayımı oğluşada süt mis gibi geçerdik tv nin karşısına :) Neyse uzatıp sizleride sıkmayım ve tarife geçeyim.Tarif Lezzet Dergisi 2003-Mayıs sayısından.Ayy ne çok var bende bu dergilerden ama çok işime yarıyorlar.
Eğer sizde benim gibi tarçın kokusunu ve tadını seviyorsanız bu kek tam size göre.

- 3 su bardağı un
- 1,5 su bardağı süt
- 2 adet yumurta
- 1,5 su bardağı toz şeker
- Yarım paket kabartma tozu (ben 1 paketin tamamını koydum)
- 1 çay bardağı ince çekilmiş ceviz (bence iri çekilse daha hoş olur)
- 1 tatlı kaşığı tarçın
- 1 paket vanilya

Yumurta ve toz şekeri mikserle köpük köpük olana kadar çırpın.Sütü ekleyip çırpın.Un,ceviz, tarçın,vanilya ve kabartma tozunu ayrı bir kapta harmanlayın.Yumurtalı karışıma ekleyin ve tahta bir kaşıkla iyice karıştırın.Kalıba döküp önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında yaklaşık 40 dk. pişirin.
Afiyet olsun...